maandag 15 september 2014

Het verdriet van Turnhout is herdrukt!

Het verdriet van Turnhout is herdrukt en samen met de daarop gebaseerde graphic novel  van zijn zoon Serge Baeken tijdens het voorjaar van 2015 in één band bij de uitgeverij Xtra - Amsterdam uitgegeven.
Het boek is de boekhandel verkrijgbaar of aldaar te bestellen onder het ISBN 978-94-90759-66-7
Prijs: 19,95 €

UITTREKSEL HET LAATSTE NIEUWS:

45 METER LANGE STRIP 'HET VERDRIET VAN TURNHOUT' IN TUIN WARANDE

Stripgids verwacht 10.000 fans




Serge en Robert Baeken voor hun 45 meter lange strip, die buiten opgesteld staat. - Ton Wiggenraad




Café Ranonkel, een detail uit het 45 meter lange werk. - Ton Wiggenraad


 Wie het Stripgids Festival bezoekt, kan in de tuin van de Warande een 45 meter lange strip van Serge Baeken bezichtigen. Hij maakte de strip op basis van de roman 'Het Verdriet van Turnhout', die zijn vader Robert Baeken schreef. "Ik maakte de strip toen ik een paar jaar geleden stadstekenaar was in Turnhout", vertelt Serge Baeken. "Ik heb toen de eerste vijf hoofdstukken getekend, maar het verhaal was nog niet af. Om de strip toch volledig te maken, heb ik eind vorig jaar de laatste twee hoofdstukken getekend. Aanvankelijk wilde ik de strip in de Warande ophangen tegen de boog, maar de muur is niet lang genoeg. Daarna ontstond het idee om de strip op aluminium af te drukken en buiten te plaatsen."


1 opmerking:

marieta zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

Een reactie posten